Zakon naucza, że to ludzka arogancja i pycha sprowadziły mroczny pomiot do
Thedas. Magowie szukali sposobu na przywłaszczenie sobie niebios, ale
zostali ukarani, wynaturzeni przez własne zepsucie, powracając jedynie
pod postacią potworów, pierwszych z mrocznego pomiotu. Rozpętali plagę w
podziemnych jaskiniach i tunelach, niegdyś zamieszkałych przez
królestwa krasnoludów. Te pieczary i przejścia nazywane są Głębokimi
Ścieżkami i rozciągają się one pod powierzchnią Fereldenu. Kiedy potwory odkryły
jednego z Dawnych Bogów, starożytnych smoków drzemiących w głębiach
ziemi, splugawiony zepsuciem, jakie ze sobą niosły, przeistaczał się on w Arcydemona, który stawał na czele mrocznego
pomiotu, rozprzestrzeniającego się po powierzchni niczym
szarańcza, niszczącego wszystko na swojej drodze. Taki pomiot nosi nazwę
Plagi. Minęły całe stulecia, odkąd miała miejsce ostatnia z nich, ale
mroczny pomiot zgromadził się ponownie, by zostać w końcu pokonanym przez Szarych Strażników - obecnie króla i królową Fereldenu.
„Plaga” a „plaga”
Plaga (pisana przez wielkie
„P”) to termin nadany wydarzeniu, kiedy mroczny pomiot wypacza Dawnego
Boga i wynosi go na powierzchnię. Choć mroczny pomiot może czasami
najeżdżać świat powierzchniowców, nie jest to nazywane Plagą, jeśli nie przewodzi im Arcydemon.
Plaga (pisana przez małe
„p”) to z kolei choroba rozprzestrzeniana przez mroczny pomiot. Wypacza
ona wszystkie żyjące organizmy, zmieniając je w abominacje, takie jak wilki plagi czy ghule (oczywiście o ile stworzeniom tym uda się przetrwać
pierwszą fazę infekcji). Te istoty nie są związane z mrocznym pomiotem,
a ich choroba zawsze kończy się fatalnie, przeważnie w ciągu tygodni
lub miesięcy od zarażenia.
Z każdym mijającym
dniem plaga rośnie w siłę. Ziemia usycha i umiera; wilgoć jest wysysana z
lądów, zmieniając je w suche, jałowe ziemie i nadając im brunatną barwę. Niebo
zapełnia się przewalającymi się czarnymi chmurami, które przesłaniają
słońce, tworząc na powierzchni lepsze warunki dla mrocznego pomiotu.
Wraz z rozprzestrzeniającym się pustkowiem podąża spaczenie niesione
przez plagę, zarażając wszystko na swojej drodze.
Plagi w historii Thedas
Pierwsza Plaga: Pojawiła
się w Imperium Tevinter. Choć została ostatecznie pokonana, pozostawiła
Imperium poważnie osłabione, czyniąc je łatwym łupem dla barbarzyńców,
którzy najechali je niedługo po wypędzeniu przez nie poprzedniego wroga.
Ponadto, w następstwie tego, mroczny pomiot uciekł do Głębokich Ścieżek,
pokonując po drodze pobliskie królestwo krasnoludów. Z kolei na
powierzchni została utworzona organizacja Szarych Strażników, której
zadaniem była walka z Plagą.
Druga i Trzecia Plaga – brak informacji.
Czwarta Plaga: Nie
ma o niej żadnych innych informacji poza tym, że została dotkliwie stłamszona, a następnie władcy zdecydowali powiedzieć ludziom, że Plaga
została pokonana na zawsze, co miało pomóc w późniejszej odbudowie.
Żadna inna nie pojawiła się w ciągu kolejnych 400 lat, zatem wierzono,
że faktycznie raz na zawsze odeszła z Thedas.
Piąta Plaga: Plaga, która została powstrzymana w obecnej Erze Smoka. Jako pierwsza pojawiła się w tak odległym kraju jak Ferelden.
Odmiany mrocznych pomiotów
ARCYDEMONY - Dawni Bogowie, manifestujący się w formie potężnego i
przerażającego smoka, naznaczeni przez mroczne pomioty. Posiadają
inteligencję daleko wykraczającą ponad przeciętne smoki i są czysto
złymi stworzeniami.
EMISARIUSZ oraz ALFA - w armiach mrocznych pomiotów kilku najtwardszych, najbardziej
inteligentnych członków staje się alfami, dowódcami i generałami. Z tych
alf niektórzy zostają Emisariuszami, czarodziejami mrocznych pomiotów,
posiadającymi umiejętności zbliżone do magii krwi. Emisariusze
rzadko pojawiają się poza Plagą, gdzie dopatrują, czy generałowie i
dowódcy mrocznych pomiotów służą interesom Arcydemona, nie zaś swoim
własnym.
HURLOKI - wyżsi niż ich genloccy kuzyni, Hurloki są wzrostu ludzi, lecz
odznaczają się potężną siłą i są bardzo wytrzymali. Jednostki te mają za
zadanie zaszokować przeciwnika. Pojedynczy, szarżujący Hurlok może
pokonać za jednym podejściem nawet liczną grupę wrogów. Znane są z
ozdabiania własnych ciał głęboko żłobionymi tatuażami, które symbolizują
ilość zabitych przeciwników oraz dokonanych przez nie czynów. Nie
wiadomo czy wszystkie te oznaczenia są sobie równe.
GENLOKI - najwięksi liczebnie wśród mrocznych pomiotów to tęgie, twarde Genloki,
które są ciężkie do zabicia. Najsilniejszymi spośród nich są alfy,
generałowie i dowódcy wśród armii mrocznych pomiotów. Podczas, gdy wielu
zwykłych genloków posiada odporność na czary, najbardziej inteligentne z
alf stają się utalentowanymi czarodziejami z wieloma umiejętnościami
pokrewnymi do magii krwi.
WRZESZCZOTY - uczeni zwą te wysokie, szczupłe pomioty sharlokami, jednak są
bardziej znane jako wrzeszczoty, z uwagi na rażący uszy odgłos, jaki
wydają podczas walki. Istnieje wiele opowieści o tym, jak żołnierze
zamierali ze strachu słysząc dźwięk zbliżających się wrzeszczotów,
ukrytych w ciemnościach i niewidocznych do momentu, w którym zaatakują. Znane są ze swej niesamowitej szybkości i
zwinności, podobnie jak z umiejętności skradania się. Są asasynami mrocznych pomiotów, penetrującymi szeregi wrogów i
uderzając w swe cele długimi, wyszczerbionymi ostrzami przytwierdzonymi
do ich przedramion, by rozszarpać przeciwników na strzępy w ciągu kilku
sekund. Znane są z używania trucizn, często tworzonych z ich własnej
krwi i demonstrowania sprytnych grupowych taktyk, gdy atakują większą
liczbą. Wrzeszczoty rodzą się z Matek Lęgu, które kiedyś były elfimi
kobietami.
OGR - podobno najbardziej przerażające mroczne pomioty pojawiają się, gdy
nadciąga Plaga. Upiorne ogry są jednymi z nich. Masywne olbrzymy,
górujące nad polem bitwy - nienaturalne stwory, posiadające niesamowitą
muskulaturę, wytrzymałość i potrafiące w mgnieniu oka wpaść w straszliwy
szał. Istnieją opowieści o samotnych ograch, odnoszących zwycięstwo w
walkach z oddziałami żołnierzy. Dzięki ogromnej sile stworzenie to potrafi podnieść i ciskać kawałkami
kamiennych konstrukcji oraz samymi kamieniami, dziesiątkując wrogów
zanim ci zdołają do niego podejść. Nieszczęśliwcy, którzy zbliżą się
wystarczająco, przekonują się na własnej skórze, że w bliskiej walce
jest on jeszcze bardziej niebezpieczny. Ogry mogą przewracać
przeciwników poprzez uderzenie pięściami w ziemię, zgniatać ich w łapach
i zdeptać tych, którzy się napatoczą. Nie ma wątpliwości, że
nienasycony ogr jest jednym z najbardziej przerażających z całego mrocznego pomiotu sprawiając, że nawet najbardziej doświadczeni
weterani stają się tchórzami, zwłaszcza gdy ogrze ryki rozdzierają niebo
nad polem bitwy.
Szarzy Strażnicy
Najbardziej elitarni i straszliwi wojownicy, oddani niszczeniu mrocznego pomiotu we wszystkich krainach. Wieki pokoju skazały
ich na zapomnienie. Szarzy Strażnicy pilnowali porządku przez lata,
świadomi, że jest on przelotny i że ich przeciwnicy nie będą ostatecznie
pokonani, aż ostatni z Dawnych Bogów nie zostanie uśmiercony.
Od samego początku poświęcali wszystko, aby zatrzymać
napływ ciemności. Wybierali najpotężniejszych magów i najlepszych
wojowników spośród wszystkich ras, a następnie tworzyli z nich oddziały,
które wiele razy odpierały Plagę. Stali się legendą, czujnie wypatrując
pradawnego wroga i będąc w gotowości, aby zmierzyć się z nim raz
jeszcze, gdy przyjdzie na to czas.
Mężczyźni i kobiety każdej rasy, wojownicy i magowie, barbarzyńcy i
królowie… Szarzy Strażnicy ponosili najwyższą ofiarę, aby zatrzymać napływ
ciemności… i zwyciężali.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz