Klasy i specjalizacje


Wojownik
Wojownicy to mistrzowie we władaniu bronią, zarówno tą do walki w zwarciu, jak i na dystans. Są w stanie wytrzymać i zadać ogromne obrażenia, doskonale rozumieją zagadnienia z zakresu taktyki i strategii.

  • Berserker
    Pierwszymi berserkerami były krasnoludy, poświęcając finezję na rzec zwiększającego siłę i żywotność mrocznego szału. Z czasem krasnoludy przekazały tę umiejętność innym i obecnie na berserkerów natknąć się można pośród przedstawicieli wszystkich ras. Zyskali sobie sławę budzących przerażenie przeciwników. Gdy wpadnie w szał, berserker traci częściowo świadomość, stając się niszczycielską siłą niosącą śmierć i kalectwo. Należy jednak pamiętać o tym, że jego żądzę krwi trudno powstrzymać.
  • CzempionCzempion jest doświadczonym wojownikiem i pewnym swego dowódcą. Jego sprawność w posługiwaniu się bronią jest tak duża, że stanowi inspirację dla sprzymierzeńców, w przeciwnikach zaś budzi przerażenie i łamie ducha walki. Czempioni są bohaterami, którzy dowodzą całymi armiami lub bez zastanowienia rzucają się w objęcia niebezpieczeństwa.
  • TemplariuszMagowie, którzy odrzucają władzę Kręgu, stają się apostatami i żyją w strachu przed zdolnościami templariuszy: odpornością na magię oraz umiejętnością jej rozpraszania. Templariusze, jako słudzy Zakonu, od stuleci skutecznie kontrolują proces rozprzestrzeniania się i wykorzystania mocy magicznych. Są wojskowym porządkiem Zakonu, który poluje na apostatów i maleficarów, sprawując także opiekę nad magami z Kręgu Magów. Jedno z najważniejszych ich zadań ujawnia się podczas Katorgi magów. Wtedy właśnie Templariusz sprawuje pieczę nad jego ciałem, gotów zabić, jeśli tylko pojawią się jakieś objawy opętania przez demona.
  • Łupieżca
    Łupieżcy to ucieleśnienie koszmarów, masochiści, którzy flirtują ze śmiercią, przeświadczeni, że sprowadzą w ten sposób śmierć na swych wrogów. Od demonicznych duchów nauczyć się można więcej niż od magów krwi. Łupieżcy terroryzują swych wrogów i karmią się duszami zabitych przeciwników, uzdrawiając w ten sposób własne ciało. Potrafią także wpaść w krwawy szał, dzięki któremu stają się tym potężniejsi, im bliżsi są śmierci.
  • Duchowy Wojownik
    Chociaż duchowi wojownicy wykorzystują zdolności magiczne, nie są oni magami; zadając się z istotami z Pustki pozwalają im posmakować doznań materialnego świata w zamian za wzmocnienie zdolności ponad poziom przeciętnych śmiertelników. Oczywiście, to rozróżnienie niezbyt obchodzi templariuszy Zakonu.
  • Obrońca
    Wielu wojowników wierzy, że sami są w stanie zmienić przebieg bitwy, lecz obrońca zdaje sobie sprawę, że przetrwanie sojuszników jest równie ważne, co zabijanie wrogów. Obrońcy wolą chronić sprzymierzeńców wprost, lecz w razie konieczności nie wahają się ponieść osobistej szkody, by ich towarzysze mogli przeżyć. Obrońcy to mistrzowie defensywy, skupiający się nie tyle na walce i zabijaniu, co na chronieniu towarzyszy przed ciosami i strzałami wroga. Obrońca przyjmie na siebie impet każdego ataku, a nawet część obrażeń.


Łotrzyk
Łotrzykowie to wszechstronnie wyszkoleni poszukiwacze przygód wywodzący się z najróżniejszych zawodów. Wszyscy posiadają pewną sprawność w otwieraniu zamków i wykrywaniu pułapek, co sprawia, że są cennym nabytkiem dla każdej drużyny. Nie nadają się do walki w pierwszej linii, ale gdy uda mi się zaskoczyć przeciwnika i zadać mu cios w plecy, efekt może być piorunujący.

  • Bard
    Bardowie, wedle orlesiańskiej tradycji, pełnią rolę skrytobójców, szpiegów, sabotażystów, oraz wykonują inne tajne zadana podczas ciągłych, czasem słabo uzasadnionych, sporów pomiędzy szlachcicami. Bardowie rozwinęli sztukę opanowaną przez minstreli, przenosząc ją na wyższy poziom. Zabawiają publiczność i są mistrzami manipulacji. Potrafią za pomocą pieśni inspirować sprzymierzeńców i deprymować wrogów.
  • SkrytobójcaSkrytobójcy uważają, że dla ideałów takich jak uczciwość nie ma miejsca podczas walki. Ich ulubioną bronią są trucizny, a zadawane przez nich ciosy powodują powstawanie trudno gojących się ran. To mistrzowie kamuflażu i niezwykle skuteczni mordercy.
  • Szampierz
    Szampierze to doświadczeni wojownicy, którzy nie noszą ciężkich, krępujących ruchy pancerzy, a w walce bazują na lekkich, bardzo precyzyjnych atakach. Doświadczeni szampierze posiadają nadnaturalny refleks, dzięki któremu unikają niezgrabnych ataków wroga, sami zaś uderzają z niezwykłą precyzją.
  • Łowca
    Łowców pociągają otwarte tereny i leśna głusza, ale nie można powiedzieć, by przejmowali się jej losem. Zamiast tego bez skrępowania korzystają z tego, co ich otacza i daje przewagę w walce. Potrafią na przykład wabić dzikie zwierzęta w taki sposób, by te atakowały przeciwnika.
  • Cień
    Cienie nie posiadają żadnego bractwa ani organizacji – to samoucy, elita wśród łotrzyków, mistrzowie kamuflażu i zasadzki. Atakują z mroków, stosując atrapy i halucynogenne trucizny, by omamić przeciwnika, nim wsuną mu sztylet pod żebro.
  • Zwiadowca LegionuWiększość opowieści o krasnoludzkim Legionie Umarłych prawdopodobnie wymyślili minstrele, lecz skuteczności jego szkolenia dowodzą ilości zabitych pomiotów, jakie Legion pozostawia po sobie. Zwiadowcy Legionu często wyprawiają się przed resztą towarzyszy, dzięki czemu znani są z niezwykłej odporności i potrafią przetrwać bitwy, w których inny łotrzyk zginąłby na miejscu.



Mag
Magia może być równie niebezpieczna, co potężna. Dla tych, którym brakuje siły woli, aby ją okiełznać, staje się przekleństwem. Złe duchy pragnące przedostać się do krainy żywych lgną do magów jak ćmy do światła, sprawiając, że nie tylko oni, ale wszyscy wokół nich znajdują się w ciągłym niebezpieczeństwie. Dlatego właśnie magowie żyją w odosobnieniu, z dala od świata, któremu zagrażają.

  • Mag krwi
    Każdy mag czuje mroczny zew magii krwi. Jej rytuały pochodzą z magii demonów, umożliwiają korzystanie z mocy krwi i przekształcanie siły życiowej w manę, pozwalając magowi przejmować kontrolę nad umysłami innych istot. Za tę moc trzeba jednak płacić. Aby z niej korzystać, mag krwi musi poświęcić energię życiową – swoją własną albo sprzymierzeńców.
  • Mistyczny WojownikWśród pradawnych elfów byli magowie, którzy doskonalili się w sztukach magicznych, aby rozwijać swe zdolności w walce wręcz. Nasycali swoją broń i ciała energią magiczną, siejąc postrach na polu walki. Podobno umiejętności te zostały na zawsze utracone, ale możliwe, że zachowały się gdzieś w dawno zapomnianych zakątkach świata. Mistyczni Wojownicy mogą nauczyć się używać swoich mocy, by dodać sobie sił niezbędnych do korzystania z broni i pancerzy wysokiego poziomu.
  • Uzdrowiciel Dusz
    Nie wszyscy mieszkańcy Pustki są z natury demoniczni. Wiele spośród nich to składające się z energii życiowej przyjazne istoty, które można przyzywać, by przywracały zdrowie ciału oraz leczyły choroby. Uzdrowiciel Dusz potrafi skupiać energię tych istot, co czyni go niezastąpionym członkiem każdej drużyny.
  • Zmiennokształtny
    Plotka głosi, że barbarzyńcy znają tajemnicę przyjmowania postaci zwierząt. Choć Krąg Maginów stanowczo temu zaprzecza, sztuka ta przetrwała gdzieś w dawno zapomnianych zakątkach Thedas. Mistrzowskie opanowanie ciała daje zmiennokształtnym pewną ochronę, nawet w ludzkiej postaci, czyniąc z nich niezawodnych sprzymierzeńców i silnych oponentów.
  • Mag bitewny
    Niektórzy magowie specjalizują się w zaklęciach, które pozwalają im walczyć na dystans. Magowie bitewni dla odmiany wolą rzucić się w wir bitwy wraz z kompanami, aby widzieć strach w oczach przeciwników. Ich zaklęcia koncentrują się głównie na wspieraniu szans przeżycia rzucającego na polu walki, jak również na kontrolowaniu bezpośredniego otoczenia.
  • Opiekun
    Każdy dalijski klan posiada opiekuna – swego rodzaju mentora, którego zadaniem jest przechowywanie pradawnej elfickiej wiedzy. Wyjątkowo rzadko zdarza się, że opiekun nauczy kogoś spoza klanu specyficznego dalijskiego pojmowania magii natury, której sednem jest panowanie nad korzeniami pod powierzchnią ziemi.
  • Mag Mocy
    Wszystkie specjalizacje maga manipulują energią, jednak Magowie Mocy wręcz ucztują w tej zdolności. Specjalizacja ta jest popularna w Kirkwall i polega na skupianiu się tylko na naturalnym zastosowaniu magii – wir wodny, który porywa przeciwników, eteryczny ciężar, który przygniata i spowalnia cel lub wielkie fale rzucające wrogami, niczym szmacianymi lalkami - oto magia mocy w całej swej bezwzględnej chwale. Cele nie nadające się do podobnych igrań są po prostu rzucane o ziemię, jak gdyby zostały powalone przez wielką pięść. Po opanowaniu mistrzostwa w zadawaniu tego rodzaju obrażeń, Magowie Mocy mogą uczynić siebie odpornymi na podobne ataki - to umiejętność, która wiąże się z prawdziwą dyscypliną, jaką muszą utrzymywać. Mimo wszystko, niesubtelny nie znaczy niezaawansowany – specjalizacja Maga Mocy wymaga rzadkiej precyzji do utrzymania tak przytłaczającej siły pod kontrolą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz